Kasulikud Nipid

Ratastooli valimine:

1. Kokkupandav (plussid/miinused, suurus kokkupanduna)
Keskelt kokkupandav ratastool on küll õhuke kuid ratastooli kõrgus jääb ikkagi suureks. Tänu liigenditele on tavaliselt ratastooli kaal suurem kui jäiga raamiga ratastoolil.
Kaal umbes 9-...17kg. Kaal oleneb ka palju raami vamistatud materjalist.

2. Jäik raam (plussid/miinused, suurus kokkupanduna)
Jäiga raamiga ratastoolil saab lasta alla seljatoe ja eemaldada rattad. Ratastooli laius jääb küll suureks kuid kõrgus on väike ja seda on võimalik panna autos kõrval või taha istmele.
Ratastool on kergem kui kokkupandav kaal umbes 5-10kg. Kaal oleneb palju ka raami vamistatud materjalist.


Seljatugi (paras kõrgus vastavalt oma selja tugevusele)
Seljatoe kõrgus peab olema piisavalt kõrge kuid võimalikult madal. Mida madalam on seljatugi seda lihtsamalt saad ülakeha liigutada.
Ratastooli padi (miks ja millist vaja)
Igal ratastooli kasutajal peab ratastoolis istudes olema ratastoolipadi. Ratastooli padi aitab ära hoida lamatiste teket. Neid on väga palju erinevaid, näiteks boroloonpadi, geelpadi või õhkpadi. Kõige parem ja kõige kallim on mitmekambriline õhkpadi.
Lükkamisrõngad (kaalud, omadused, vastupidavus)
Enamlevinud on alumiiniumist rõngad kuid alumiinium on pehme ja läheb kiiresti koledaks, kummise kattega on inimestele kellel sõrmed on nõrgad (kaaluvad palju) või titaaniumist mis on tugevam kui teras kuid kergem kui alumiinium. Titaaniumist lükkamisrõngad säilitavad oma esialgse välimuse pikaks ajaks.
Jalatoed (pikkused, plaadi materjal)
Jalatugede pikkust saab reeglina muuta, jalaplaadi materjal  plastik või Carbon.
Lükkaja käepidemed (kaalud, võimalused)
Lükkaja käepidemeid on reeglina kas istme seljatoe tugipostide otsas või eraldi seljatoe raami külge pandud. Seljatoe tugipostide otsas olevad käepidemed ei ole reeglina kõrgusesse reguleeritavad ja võivad segada ülakeha liikumist. Eraldi seljatoe külge kinnitatavad on reeglina kõrgusesse reguleeritavad ja alla lastuna ei sega ülakeha liikumist.
Rattad ja rehvid (kaalud, omadused, erinevad rehvid)
Erinevate velgede kaalu vahe võib olla kuni 4 korda, pidage nõu tehnikuga enne tellimist, ilusa väljanägemisega velg võib olla tunduvalt raskem näiteks Spider või Spinergy. Rehvidest soovitame kasutada torkekindlaid rehve kuigi nende kaal on suurem.
Esimesed rattad (suurused, õhk/täis, plussid miinused)
Esimesed rattad meie tingimustes oleks mõistlik suurus 125mm (5“)kuid võimalikud laiad. Mida suuremad esimesed rattad seda raskem on pöörata. Soovitame kasutada täiskummisga rattaid(need ei lähe tühjaks ja liiguvad kergemini)
Istumisasend (kas ratastool on paras sinu kasvule)
Pidage nõu oma arstiga kui Teil on vastunäidustatud „korralikult“ istumine. Ratastoolis tuleb istuda sirgelt, selg vastu seljatuge, istmik vastu seljatuge. Ratastoolis „lösutades“ on pärsitud soolte töö, hingamine on raskendatud ja inimene jääb küüru.

Ratastooliga sõitmine:

Künniste ületamine (üles/alla)
Künnise ületamine: Sõitke künnise poole ühtlase rahuliku kiirusega, enne künnist tõugake rõngaid tugevamini, et ratastooli esimesed rattad üles kerkiks,
kui esiosa on künnisel liigub ratastool edasi enne kui tagumised rattad künniseni jõuavad kallutage ülakeha ette ja tagarataste künniseni jõudmisel hoidke kõvasti
rõngastest ja lükake tugevalt. Ratastool sõidab künnisele. Künnise mõistlik max kõrgus on 10cm.
                          

Alla sõitmine: Enne künniseni jõudmist tõstke esimesed rattad ülesse ja sõitke künnisest alla tagumiste rataste peal

Sõitmine kallakul (üles/alla)
Sõites kallakust alla kallutage ülakeha tahapoole, libistage lükkamisrõngaid, et hoida ühtlsat normaalset kiirust. Üles sõites kallutage ülakeha ettepoole,
et kanda keharaskus ettepoole, vältida selja peale kukkumist ning tõugake tugevalt rõngaid. Tagasi vajumise ära hoidmiseks peavad olema tõugete vahed minimaalselt lühikesed.

Maastikul
Vältimaks esirataste pinnasesse takerdumist, kandke võimalikult palju keharaskust tahapoole, et esiratastele vähem koormust langeks. Võib sõita ka tagumistel ratastel, esimesed rattad õhus.

Harjutamine teeb meistriks